Tarieven
Heb je een zorgverzekeraar waar geen contract mee is afgesloten?
Als je een zorgverzekeraar hebt waar geen contract mee is afgesloten, dan ontvang je een factuur die je eerst zelf mag voldoen en daarna in kunt dienen bij de zorgverzekeraar. Er gelden dan de onderstaande tarieven. Afhankelijk van hoe je bent verzekerd (restitutiepolis of naturapolis) wordt de gehele behandeling of een groot deel van de behandeling vergoed. Zie hiervoor je polis.
Kom je niet meer in aanmerking voor vergoeding, omdat de basisvergoeding van 3 uur op is?
Zijn de eerste 3 uur vanuit de basisverzekering op, dan gelden ook de onderstaande tarieven. Dit geldt dan vooral voor de herhalingsconsulten, omdat de eerste zorg vanuit de basis al is gegeven.
-
1 ste consult
Mondeling advies <60 min.*
-
1 ste consult
Mondeling advies, inclusief map met uitgebreid schriftelijk advies, persoonlijk dagmenu en variatiemogelijkheden, inclusief suppletie advies, beoordeling lab.uitslagen.
-
Vervolg consulten
Begeleiding, inclusief weegconsult. <30 min.*
-
Weegconsult:
Complete lichaamstelling analyse.<15 min.*
-
-
Toeslag voor huisbezoek in Nuenen
Deze tarieven gelden voor de gehele behandeltijd. De behandeltijd die de diëtist in rekening brengt bestaat uit 2 componenten:
- Directe tijd: de tijd waarbij jij als cliënt aanwezig bent.
- Indirecte tijd: de tijd die de diëtist besteedt aan o.a. het berekenen en samenstellen van een persoonlijk advies en regelen van medische drinkvoeding. Hier ben je als cliënt doorgaans niet bij aanwezig.
Heb je een verwijsbrief nodig?
Vanaf augustus 2011 kun je zonder verwijzing naar de diëtist. In sommige gevallen is toch een verwijzing van jouw (huis)arts nodig. Raadpleeg hiervoor je polisvoorwaarden van je zorgverzekeraar.
Verzet op tijd je afspraak!
Wil je je afspraak verzetten, doe dit dan op tijd. Bij te laat verzetten of wanneer je niet verschijnt op de afspraak zonder tijdig telefonisch bericht (minimaal 1 werkdag van tevoren), dan wordt de gereserveerde tijd bij je in rekening gebracht. Deze rekening wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Klacht of probleem over je diëtist?
Heb je een klacht, probleem of loop je ergens tegenaan? Is je iets niet geheel duidelijk? Probeer dit eerst met mij te bespreken. Je kunt ook een e-mail of een brief sturen naar de praktijk.
Indien wij er desondanks niet uit komen, dan kun je jouw klacht of probleem voorleggen aan de klachtencommissie.
- Klachtenloket Paramedici
- www.klachtenloketparamedici.nl